Τρίτη 15 Απριλίου 2008

O... μύθος του lead In

Η μεγαλύτερη μούφα της... τηλεμετρικής πραγματικότητας είναι αυτό το lead in. Ένας όρος που εφευρέθηκε για να δικαιολογεί την αποτυχία μίας εκπομπής ρίχνοντας την ευθύνη στην προηγούμενη.
Θα συμφωνήσουμε απόλυτα με την θέση του Γιάννη Λάτσιου ο οποίος υποστηρίζει ότι το lead in έχει επιρεάζει μέχρι τα πρώτα 15 λεπτά μίας εκπομπής.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι το δελτίο του Mega αν και είναι πρώτο με ποσοστά άνω του 25% πολλές φορές, είναι αποτυχημένο γιατί πέρνει lead in της τάξης του 45% από την "Μαρία την άσχημη" γεγονός που το μεταφράζουν ως πτώση άρα... αποτυχία.
Αντίστοιχα οι ίδιοι θεωρούν μεγάλη επιτυχία το δελτίο του Alpha που κάνει 10% πέρνοντας lead in 5% από τις επαναλήψεις του "Baby Dance".
Τότε, με το ίδιο σκεπτικό, τα "Υπέροχα Πλάσματα" δεν θα έπρεπε να θεωρούνται μία από τις πιο πετυχημένες σειρές της χρονιάς με τα 25άρια που κάνουν. Θα έπρεπε να θεωρούνται ως η μεγαλύτερη αποτυχία της χρονιάς γιατί πέρνει lead in 60%! Άρα ρίχνει της τηλεθεάσεις κατά 35%.
Και φυσικά τι να πει ο Λαζόπουλος που κάνει τα 60αρια του με lead in 10% από τη Στάη;
Του έχουν που του έχουν στρωμένο κόκκινο χαλί, θα πρέπει να του κάνουν μέχρι κι αγιογραφία...

2 σχόλια:

Ο Λαζόπουλος είναι η εξαίρεση που απλώς επιβεβαιώνει τον κανόνα. Τον βλέπουν γιατί κάνει μια εκπομπή μοναδική στην ελληνική τηλεόραση και γιατί λέει αυτά που όλοι οι Έλληνες σκέφτονται και θα ήθελαν να πουν. Επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι ουσιαστικά ο Λαζόπουλος δεν έχει κανέναν ανταγωνισμό από τα υπόλοιπα κανάλια! Αν υπήρχαν εξίσου «δυνατές» εκπομπές και στα άλλα κανάλια την ίδια ώρα, μπορεί να έκανε πολύ καλά νούμερα, αλλά σίγουρα δεν θα έκανε 60%.

Τα «Υπέροχα Πλάσματα», για τα οποία δεν λέω ότι δεν είναι καλή σειρά, σίγουρα οφείλουν μέρος της τηλεθέασής τους στο Λαζόπουλο. Αν προβάλονταν κάποια άλλη μέρα θα έκαναν την ίδια τηλεθέαση; Όσο, για το αν θεωρούνται επιτυχημένη σειρά, αφού επιτυχημένος είναι όποιος κάνει νούμερα, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο τα κάνει, προφανώς θεωρούνται επιτυχημένη σειρά. Επαναλαμβάνω ότι δεν λέω ότι δεν είναι πραγματικά καλή σειρά, αλλά και άλλες σειρές ήταν καλές και κάποια κανάλια τις «έθαψαν», αφού προβάλονταν σε λάθος ημέρα και ώρα.

Είναι τουλάχιστον άστοχο να προσπαθείτε να συγκρίνετε το Λαζόπουλο, που, όπως ανέφερα και παραπάνω, κάνει μια εκπομπή μοναδική στο είδος της και χωρίς ανταγωνισμό, με τα δελτία ειδήσεων, που προβάλλονται 5 ταυτόχρονα και έχουν περίπου τις ίδιες ειδήσεις. Ακόμα κι αν δεχτούμε τη θεωρία του Λάτσιου, πώς είναι δυνατόν ένα δελτίο να θεωρείται επιτυχημένο όταν παίρνει lead in 50% και στο πρώτο τέταρτο, στο οποίο αναφέρεστε, το ρίχνει 20 μονάδες; Επίσης, αν πάει στο 30% στο πρώτο τέταρτο, όσο και να πέσει στη συνέχεια, πόσο είναι δυνατόν να πέσει ο συνολικός μέσος όρος; Και μια και αναφερόμαστε σε δελτία ειδήσεων, όταν οι τηλεθεατές έχουν ήδη δει το πρώτο τέταρτο σε ένα συγκεκριμένο κανάλι, για ποιο λόγο να αλλάξουν κανάλι για να ξαναδούν την ίδια είδηση, αφού πιθανόν να υπάρχουν διαφορές στην ιεράρχηση των ειδήσεων μεταξύ των καναλιών – για να μην αναφερθώ στους καλεσμένους που πηγαίνουν από κανάλι σε κανάλι και λένε τα ίδια – και να μη μείνουν στο κανάλι που έβλεπαν από την αρχή, για να δουν και τις υπόλοιπες ειδήσεις;

Μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις με τις... δήθεν αναλύσεις σας, γιατί το μόνο που καταφέρνετε είναι να δείχνετε την άγνοιά σας και, επιπλέον, να μην πείθετε κανέναν!

Και ειδικά τη Δευτέρα το “Baby Dance” δεν έκανε 5%, 2,3% έκανε!

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More